Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ingen rivstart för Robyn

Publicerad: 3 maj 2014, 13:23

#madebysweden- filmen med Robyn har hittills inte varit i närheten av den utväxling Volvo och byrån Forsman & Bodenfors fick med Zlatan.


Ämnen i artikeln:

#madebyswedenVolvo CarsRobynForsman & BodenforsF&B

På lördagseftermiddagen, ett knappt dygn efter premiären, hade Robyn-filmen 70 000 visningar på Youtube.

Zlatan-filmen som släpptes i slutet av januari hade över en miljon visningar på Youtube två dagar efter premiären. Filmen är nu uppe i 4,7 miljoner visningar.

Att Robyn, som visserligen är ett stort namn, inte har genomslagskraft som Zlatan var väntat. Men det går att konstatera att Volvo Personbilar och F&B nu ser ut att åter vara nere på "normala" nivåer för sin marknadsföring.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.