Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Inget effektivitetspris till Sverige

Publicerad: 20 juni 2016, 10:14

Sverige har inte någon nominering i Cannes Lions-kategorin Creative Effectiveness.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016

Kategorin Creative Effectiveness infördes 2011 och har som syfte att belöna fjolårsvinnare som kan bevisa att deras kreativitet har gett mätbara resultat för kundens affär.

Under de fem år som kategorin har funnits, har det varit tunnsått med svenska vinnare, bortsett från i fjol. Då vann Forsman & Bodenfors Grand Prix med Live Test Series för Volvo Trucks. Prisades gjorde också INGO för Lidls Dill.

Men i år kan alltså inte någon svensk byrå hoppas på lejon i kategorin. Av 23 nominerade bidrag är ingen från Sverige.

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.