Reklam
INGO-dominans i DN+
Publicerad: 20 december 2011, 11:45
INGO har gjort alla annonser i DN:s iPad-tidning under två veckors tid. Annonserna är frukten av ett internt arbete för att lära sig mer om format på byrån.
FT
Fredrik Thambert
Det är kunderna American Express, Lidl, Delicato och Marabou som har annonserna i Dagens Nyheters iPad-tidning DN+.
– Vi hade en övning på läsplattor bland alla kreatörer på INGO för ett par månader sedan som resulterade i en mängd grymma idéer för våra kunder. Förutsättningen var att de skulle ligga på varumärkets koncept. Detta är resultatet, säger Björn Ståhl, cd på INGO i en kommentar.
Annonserna är framtagna av olika arbetsgrupper och produktionen står INGO Åre och Bildrepro för. I samtliga fall är de interaktiva och låter användare utnyttja läsplattans möjligheter.
På DN hoppas man att fler annonsörer och reklambyråer ska nappa på Ipad-formatet och dess möjligheter, även om läsarna fortfarande är relativt få.
– När väl annonsörerna och deras reklambyråer väl upptäcker vilka möjligheter det finns med att annonsera med specialanpassade annonser, så händer det spännande saker, säger Kristofer Dalin, projektledare på DN.