Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ingo får lejon i direkt-kategorin

Publicerad: 19 juni 2019, 12:34

Globalt sett har Burger King rönt stora framgångar i Cannes hittills i år. Nu vinner svenska kampanjen "Craft a Western Whopper" ett bronslejon i Direct.


Ämnen i artikeln:

Burger KingCannes LionsIngoReklamCannes Lions 2019

Genom kampanjen "Craft a Western Whopper" ville Burger King bli en del av hajpen kring spelet Red Dead Redemption 2. I spelet, som utspelar sig i klassisk westernmiljö, måste spelarna se till att sin karaktär inte bara klarar av uppdrag utan även håller sig mätt. Men trots att ingredienserna nötkött, fläskkött, ost, bröd och tomat finns i spelet går det inte att tillaga Burger Kings signaturburgare Whopper. För att lösa det problemet gav Ingo spelare som samlat ihop ingredienserna möjligheten att kvittera ut en riktig Whopper på sitt närmaste Burger King.

Nu prisas kampanjen alltså i Direct. Två andra svenska bidrag var också nominerade: Abby Priests The lost typography of Bauhaus och Forsman & Bodenfors The E.V.A Initiative. Ingen av dessa nomineringar gav dock utdelning i kategorin.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.