Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ingo-kampanj hyllas av Huffington Post

Publicerad: 18 December 2013, 10:17

Ingos utomhuskampanj för Situation Stockholm belönades med ett silverägg i våras. Nu publicerar amerikanska Huffington Post en omfattande artikel där kampanjen hyllas som ett bra exempel på utomhusreklam.


Ämnen i artikeln:

Björn StåhlIngoHuffington PostSituation Stockholm

Kampanjen tar utgångpunkt i de hemlösa säljarnas CV:n. Till skillnad från en traditionell resumé över de arbetssökandes arbetsliv får betraktaren en historia om personernas tuffa väg till hemlöshet. Utomhusannonserna, som gick upp inför julen 2012, har prisats i Eurobest och Cannes Lions. I våras vann Ingo ett silverägg i utomhuskategorin.

Under tisdagskvällen publicerade Huffington Post en lång artikel där man hyllar kampanjen: ”This is one type of billboard worthy of your attention”

– Av många skäl så känns det här otroligt stort. Det är alltid för oss när det vi gör får utrymme utanför branschpressen och Huffington Post är en av världens största och mest trovärdiga nyhetssajter. Nu blir historien om de hemlösas situation och arbete global. Det känns extra kul, säger Björn Ståhl, creative director på Ingo till Resumé.

Kampanjen fortsatte att gå i våras och Björn Ståhl har märkt att annonserna succesivt har rönt mer och mer uppmärksamhet utanför Sverige.

– Jag har sett att den sprids på sociala medier, ända till Asien. När kinesiska twittrare tar kampanjen till sig förstår man genomslaget.

Vad betyder artikeln för ert arbete med Situation Stockholm och genomslaget för framtida aktiviteter?
– Eftersom många svenskar läser Huffington Post och all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet för Situation Stockholm. Det här är ett bra betyg för deras arbete. Men det är inte så att vi bara kan trycka på en knapp för att få spridning. Att en så pass stor tidning dessutom hyllar kampanjen som ett exempel på bra utomhusreklam känns såklart hedrande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.