Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

INGO:s första kampanj för Löfbergs

Publicerad: 17 september 2015, 11:55

Löfbergs nya kampanj signerad INGO.

Tidigare i år valde kaffemärket Löfbergs INGO som ny reklambyrå. Nu kommer den första kampanjen ur samarbetet.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjIngo

Tillsammans med den förra byån Volontaire marknadsförde sig Löfbergs genom devisen "En god anledning att ses". Utifrån det skapade de koncept där människor av olika slag möttes och gjorde saker tillsammans med kaffe som sammanförande kraft.

Med den nya byrån INGO sjösätter de nu ett koncept där smaken står i fokus. Den nya kampanjen har budskapet "899 smaker i en enda kopp Löfbergs" och syftet är att visa på komplexiteten i produkterna.
– När kaffet odlas och förädlas under optimala förhållanden, och rostas till perfektion så frigörs aromerna bäst. Eftersom vi är duktiga på allt detta så är kampanjen perfekt för Löfbergs, säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs i en kommentar.

Budskapen kommer att synas i en rad kanaler; olika digitala plattformar, utomhustavlor, print och rörlig bild.
– Det känns både relevant och roligt att göra kommunikation som är upplysande. Och jag tycker att Löfbergs, med sin bakgrund och erfarenhet, är det varumärket i Sverige som kan göra det. Det smakar helt enkelt gott, säger Marie Klinte, Projektledare på INGO.

Arbetsgrupp:

Marknads & Försäljningsdirektör: Kent Pettersson
Marknadschef: Lena Rhodin
Innovationsdirektör: Leif Sjöblom

Art director: Timo Orre/Sara Rylander
Copywriter: Björn Persson/Henrik Jansson
Projektledare: Marie Klinte
Planner: Leon Phang
Designer: Kerstin Engberg
Produktionsledare: Nina Wiedeman
Final art: Emelie Ekman
Byråproducent: Pia Dueholm
Creative Direcor: Björn Ståhl
Fotograf: Pelle Bergström

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjIngo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.