Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

INGO tar hem Apollo

Publicerad: 6 mars 2012, 10:34

Som Resume.se tidigare rapporterat har Apollo varit ute i pitch efter ny byrå. Nu är valet klart, vinnaren blev INGO.


Apollo har i flera år jobbat med Åkestam Holst.
Men nu väljer man att byta byrå till INGO.

Byrån får ett tvådelat uppdrag, dels för ansvaret för varumärkeskommunikationen på nordisk nivå dels kommunikationen för Apollos svenska verksamhet.

– Vi behöver ett integrerat koncept som fungerar i alla kanaler. INGO har alla discipliner under samma tak. De har varit lyhörda för våra behov. Där finns dessutom djup kunskap om resebranschen, säger Caroline Forsshéll, nordisk Head of Advertising på Apollo, i ett pressmeddelande.

Caroline Forsshéll var tidigare på Lidl, som jobbar med INGO, då Grey. Nu väljer även Apollo den byrån som alltså får hela Norden-uppdraget.

– Vi har ett bra samarbete med byråerna i våra nätverk, säger Håkan Karsvärd, vd på INGO i samma pressmeddelande.

Apollos projektgrupp på INGO består bl a av Thomas Weigle, Planner, JosefineAdner, Copy och Rickard Holst, AD.

I december kunde Resume.se berätta att Apollo pitchen var i sitt slutskede, enligt uppgift var Garbergs i final mot en annan byrå.

Brutto investerade Apollo 95 miljoner kronor i media, enligt Sifo reklammätningar.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.