Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Ingos cd på global prestigelista

Publicerad: 12 Juni 2017, 14:49

Josefine Richards.

Foto: Pressbild

Josefine Richards hamnar på Adweeks lista "10 Global Creative Leaders Who Are Reinventing Advertising, and the Ad Industry".


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerAdweekIngoJosefine Richards

Josefine Richards har varit involverad i några av de främsta Ingo-kampanjerna på senare år, som "Dill", "Le Bon" och Bosses mjölk" för matkedjan Lidl. Nu uppmärksammas hon av den amerikanska branschtidningen Adweek för sina insatser.

Och det är inte vilken lista som helst. Ingos creative director rankas som en av tio personer som har revolutionerat den globala reklamindustrin. Här får hon sällskap av bland annat Adam&EveDDB:s kreativa chef Richard Brim och Ant Keogh som är chief creative officer på Clemenger BBDO i Melbourne.

I en kommentar till utmärkelsen säger Josefine Richards:
– Konsumenter vill ha sanningen och de vill ha den berättad på ett transparent sätt. Ibland kan det kännas obehagligt, ibland blir det roligt och ibland kan det till och mer göra ont, säger hon till tidningen.


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.