Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 17 juni 2018, 13:00
Ur Ingos kampanjfilm.
Cannes Lions drar igång med vinstchans direkt för svenska byrån Ingo i kategorin Pharma.
Sveriges vinstchanser visar sig redan från Cannes Lions första dag – här kan Ingo plocka hem ett lejon i kategorin Pharma. Detta för kampanjen ”Hold on to mum” som de har gjort för Pfizer och BMS.
I en fyra minuter lång reklamfilm som publicerats i sociala medier vill Ingo bygga medvetenhet kring stroke. Uppmaningen är att barnen ska kolla med sina föräldrar vilken medicin de använder för att minska risken för stroke vid förmaksflimmer.
Kampanjen har sedan mitten av mars gått på bland annat på Facebook, Instagram och på Youtube.
Ingo hade ett mycket framgångsrikt år i Cannes Lions 2016 med ”Swedish Number”. Förra året vann man ett guld, ett silver och ett brons.
Vi är på plats i Cannes! Hör av er till Thomas Nilsson eller Julia Lundin.