Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ingos föräldrahälsning kan vinna i Pharma

Publicerad: 17 Juni 2018, 13:00

Ur Ingos kampanjfilm.

Cannes Lions drar igång med vinstchans direkt för svenska byrån Ingo i kategorin Pharma.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerCannes Lions 2018Ingo

Sveriges vinstchanser visar sig redan från Cannes Lions första dag – här kan Ingo plocka hem ett lejon i kategorin Pharma. Detta för kampanjen ”Hold on to mum” som de har gjort för Pfizer och BMS.

I en fyra minuter lång reklamfilm som publicerats i sociala medier vill Ingo bygga medvetenhet kring stroke. Uppmaningen är att barnen ska kolla med sina föräldrar vilken medicin de använder för att minska risken för stroke vid förmaksflimmer.

Kampanjen har sedan mitten av mars gått på bland annat på Facebook, Instagram och på Youtube.

Ingo hade ett mycket framgångsrikt år i Cannes Lions 2016 med ”Swedish Number”. Förra året vann man ett guld, ett silver och ett brons.

Vi är på plats i Cannes! Hör av er till Thomas Nilsson eller Julia Lundin.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.