Reklam
Ingrid Jonasson Blank lämnar ICA
Publicerad: 28 april 2010, 10:25
Ingrid Jonasson Blank, vice vd, med ansvar för ICA:s varumärke kommer att lämna företaget. Hon slutar på egen begäran. – Jag hoppas att det inte blir några stora förändringar i varumärkesarbetet eftersom det går så väldigt bra, säger hon till Resume.se.
TR
Tobias Rydergren
Ingrid Jonasson Blank
– ICA ligger mig mycket varmt om hjärtat och det har varit en fantastisk tid att arbeta inom koncernen. Jag känner stolthet över att ha varit med på den resa som ICA har gjort de senaste åren, från grossistföretag till detaljhandelsföretag. Nu lämnar jag ICA när det är som roligast, men efter så många år inom företaget känner jag att det är dags att gå vidare, och på sikt ta mig an nya uppgifter, säger Ingrid Jonasson Blank i en kommentar.
Ingrid Jonasson Blank kommer nu att jobba kvar under uppsägningstiden som sträcker sig till september.
Till Resume.se säger hon att hon inte bestämt vad hon ska göra efter sortin.
– Jag går från ett av Sveriges mest fantastiska jobb och vill helt enkelt vara lite ledig och fylla på den andra vågskålen i livet. Jag har också ett par styrelseuppdrag, säger hon.
Ingrid Jonasson Blank tror att ICA kommer att fortsätta på en inslagna vägen i reklamen. Hon hyllar reklambyrån King för ICA-såpan, som är nära kopplad till varumärkesbyggandet i butik, och hon tror att reklamkonceptet håller länge till.
– Vi gör mätningar oerhört frekvent och ser fortfarande ingen avmattning i intresset, i stället ökar penetrationen i försäljningen av varorna i reklamen.
ICA har inlett jakten på en efterträdare.