Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Inhousebyrån har tagit över – men Wästgöta klosters munkar lever vidare

Publicerad: 28 Augusti 2019, 11:59

Wästgöta Klosters reklammunkar har försökt få tag på sin ost sedan 1995. Nu har Arlas inhousebyrå tagit över hanteringen, men munkarna finns kvar.


Ämnen i artikeln:

ArlaReklam

Den första reklamfilmen med Wästgöta Klosters munkar sändes i TV år 1995. Idén kom från den nu nedlagda byrån Allansson & Nilsson och filmen handlar om en munk som efter att ha fått bannor för sina ostvanor väljer att lämna klostret. Sedan dess har filmerna rullat på regelbunden basis.

Nyligen tog Arlas inhousebyrå Gården över produktionen av filmerna och lagom till att Wästgöta Kloster fått en ny förpackning väljer man att lansera ytterligare en kampanj. Precis som i de tidigare filmerna får vi möta ett gäng munkar med mer ost än gud på hjärnan.

– Som alltid är det onödigt att ändra på ett vinnande koncept, så målet var en film i snabbare tempo som adderar lite syndig spänning till klostermiljön. Därför skapade vi en story med osten och den goda smaken i centrum, och när munkvärlden får möta en lite modernare referensvärld blir det underhållande och lätt att ta till sig oavsett kanal, säger Magnus Fogelström som är project manager på Gården.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ArlaReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.