Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Innovation deluxe – Humanium tar guld

Publicerad: 19 April 2018, 11:14

Vinst till Humanium.

Foto: Press

Den långsiktiga kampanjen Humanium Metal beskrivs av juryn som en blytung vinnare av Guldägget i kategorin innovation.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerHumaniumGuldägget

Drygt 50 personer har varit inblandade i kampanjen och råvaran Humanium Metal – bara på konsultsidan. Nu belönas de ännu en gång när kampanjen och byråerna Great Works och Åkestam Holst tar Guldägg i innovation. Hälften av kampanjerna i kategorin är gjorda av Åkestam Holst.

Humanium är världens första metall, skapad av nedsmälta illegala vapen, gjord för kommersiellt bruk. Kampanjen vann Grand Prix i Cannes Lions i fjol.

Motiveringen lyder:

”För att citera Dalai Lama: Vi måste tro på kommersialismens kraft att göra gott. Ett mänskligt initiativ som sätter hårt mot hårt. En blytung vinnare, kanske mer värdefull än guld. Årets vinnare i Innovation – The Humanium Metal Initiative.”

Silveräggen går till Affairs med ”Filmtegration” för C More och Åkestam Holst med ”Safety Code” för Audi Sverige.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.