Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Innovativ fönstershopping vinner Guldägg i utomhus

Publicerad: 4 Maj 2017, 12:11

Volts kampanj för Svenssons i Lammhult tar hem guldägget i kategorin utomhus.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamSvenssonsVoltReklamGuldäggetGuldägget 2017

För Svenssons i Lammhult gjorde Volt showrooms av lägenheter på Åsögatan. För det vinnar man Guldägget för bästa utomhuskampanj. Istället för att bara visa upp på produkterna en billboard ville man visa förbistrosande hur de ser ut i sin hemmiljö.

"Man ska vara försiktig med att försöka skapa algoritmer för bra kommunikation. Men man kan ändå slå fast att insikter i mänskligt beteende och smart användande av media är två viktiga parametrar. Årets vinnare i kategorin utomhus har båda dessa och mer därtill. Priset går därför till ingen mindre än Svensson i Lammhult", lyder juryns motivering.

Två kampanjer vinner silverägg i kategorin utomhus; Forsman & Bodenfors med kampanjen "Hur dricker du?" för IQ-iniviativet samt M&C Saatchi med Love at First Flight för Norwegian.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.