Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Insamling utan pekpinnar

Publicerad: 13 november 2009, 11:32

Handla rätt i jul. Det vill Frälsningsarmén lyfta fram i årets kampanj som rullar ut lagom till julhandeln. Bakom kampanjen står reklambyrån Sandsjö Action.


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GFrälsningsarmén

Frälsningsarméns reklamkoncept ”Håll grytan kokande” är ett av världens äldsta reklamkoncept. Till den kommande julhandeln, som är årets största insamlingsperiod för hjälporganisationer, sys konceptet ihop under temat ”Handla rätt för den som har det svårt”.
– Vi vill få folk att stanna upp i julstressen och även handla julklappar, i form av bidrag till vår organisation, för dem som har det svårt. Vi vill uppmärksamma den goda handlingen, men utan att använda några pekpinnar, säger Lars Beijer, på Frälsningsarmén.

Kampanjen, som startar i slutet av november med en julkonsert, samt event på gator och torg, kommer även att stöttas i dagspress och dr.
– Med början av denna vecka går 660 000 dr ut. Förhoppningen är att de riktade utskicken även ska knyta till sig nya målgrupper och nya givare, säger Håkan Sandsjö, ad på Sandsjö Action.

Sandsjö Action och Frälsningsarmén har samarbetat sedan 2003.
– Det är fortfarande lika utmanande, roligt och högt i tak. Den kreativa friheten är stor, säger Håkan Sandsjö.

Fakta

Kund: Frälsningsarmén
Byrå: Sandsjö Action
Uppdragsgivare: Lars Beijer
Arbetsgrupp: Ola Sandell copy, Håkan Sandsjö ad och projektledare, Perssons Pixlar och Fredrik Persson illustrationer
Eventbyrå: Eastman Event

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.