Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Inspireras – av storhetsvansinne

Publicerad: 2 Mars 2011, 10:58

Den 10 mars kör vi årets andra Resumébar. Temat är utomhusreklam och under kvällen kommer alla att kunna rösta på ett av sju bidrag. Inför baren kommer Resume.se att prata med personerna bakom kampanjerna – först ut är Fredrik Claesson på reklambyrån Ruth.


Ämnen i artikeln:

Resumébar ute

Ruths bidrag i tävlingen är kampanjen för Tekniska Museet.

Ruths bidrag är en kampanj för Tekniska museet. Fredrik Claesson, kreatör, Jenny Berg, dåvarande ad och Per Forssberg, copy, är människorna bakom.

Hur fick ni idén till den här kampanjen?
– När det gäller Tekniska Museet i stort handlar det om en fascination för ingenjörskonsten, kreativiteten och spännande teknik. Och hur vi ska få barn intresserade av sådant, säger Fredrik Claesson.

Vad inspireras du själv av?
– Allting som jag jäkligt mycket skulle vilja ha tänkt och gjort själv.

Hur inspireras du i ditt jobb?
– På tusen olika sätt. Men kanske allra mest av storhetsvansinnet - när idéerna känns som om de faktiskt kan bli så där sjukt bra.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Resumébar ute

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.