Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 november 2012, 11:42
I det nya kommunikationskonceptet personifierar VVS-hantverkaren Marcus Andersson erbjudandet från Bad & Värme. Reklambyrån Falck & Co:s har utvecklat kommunikationskonceptet.
Ämnen i artikeln:
Falck & CoBad & Värme är en kedja med över 500 hantverkare som driver ett
60-tal butiker. Detta gör dem till ett undantag på en marknad där många säljer badrumsinredningar, men få hjälper till med installationen.
Deras kundlöfte lyder numera Från inspiration. Till installation. för att spegla deras totalerbjudande, vilket är särskilt viktigt när det gäller just vatten- och värmeinstallationer.
–Vi vill tydliggöra deras helhetsåtagande på marknaden och det här är
ett manér som vi kan använda oss av i flera olika kanaler och för en lång
tid framöver. Vår vana trogen startade vi samarbetet med en grundlig
planning-analys. Byråns stora erfarenhet av kedjemarknadsföring har
spelat en stor roll i det här arbetet berättar Magnus Abelin, copywriter på
Falck & Co.
I dagarna drar den första kampanjen igång med Bad & Värmes
paketerade hantverkare. I fortsättningen kommer deras marknadsföringsår
att rymma sex tunga kampanjer och inkludera TV-reklam,
dagspressannonser, internetannonser, fackpressannonser, DR och radio.
Ämnen i artikeln:
Falck & Co