Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Inte bara vita stränder när Apollo lanserar nytt koncept

Publicerad: 19 December 2018, 15:09

Vad gör man på en semester, egentligen? Det försöker Apollo grotta ned sig i sitt nya kommunikationskoncept "Live a little!", signerat Nord DDB.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBReklam

I somras bröt resebyrån Apollo sitt långvariga samarbete med reklambyrån Tillsammans STHLM. Istället valde man att inleda ett strategiskt byråsamarbete med Nord DDB som under året jobbat fram ett nytt kommunikationskoncept för varumärket.

Det nya konceptet baseras på att vi under semestern har lite öppnare sinne än i vår vardag och att vi därför är mer redo för nya upplevelser.

– Plötsligt vågar man testa något nytt för första gången - medans andra kanske testar att göra absolut ingenting för första gången. Kroppen är friare och sinnet likaså. Kanske är det så att det är vid dessa tillfällen, när vi kryper ur vår lilla zon av trygghet, som vi upplever den starkaste känslan av att faktiskt leva, säger Frida Siversen Ljung, copywriter på Nord DDB.

Genom konceptet "Live a little!" vill Apollo uppmana sina kunder att bejaka sina impulser och i de tre rörliga enheter som hittills presenteras ser vi bland annat ett par smyga ut från samma toalett med ett par minuters mellanrum. Filmerna är producerade av B-Reel och regisserade av Anders Hallberg.

– Vi upplever att våra kunder i allt större utsträckning söker efter autentiska och äkta upplevelser. För Apollo har det alltid varit viktigt med den lokala närheten, något som haft stor vikt i utformningen av det nya kommunikationskonceptet. Vi har redan idag ett starkt utbud av upplevelseorienterade resor, hotell och utflykter och under 2019 kommer dessa att ta allt mer plats i vår kommunikation, säger Annica Smith, som under hösten varit inhyrd som marknadschef på Apollo från just Nord DDB.

I juni lanserade även Apollo sin nya grafiska profil.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Nord DDBReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.