Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Inte så starkt för STARK

Publicerad: 15 augusti 2013, 08:22

Göteborgsbyrån STARK har haft det lite kämpigt under 2012. Resultat efter finansiella kostnader, finansnetto, backade från en vinst på 1,4 miljoner kronor till cirka 200 000 kronor. STARK plockar nu in tre personer för att få full fart i bolaget.


Ämnen i artikeln:

Stark

Göteborgsbyrån STARK kör igen en rekryteringsdrive och plockar in tre personer, där tonvikten ligger på digitala kunskaper och erfarenheter:

– Vårt syfte är ju att underhålla, påverka och aktivera. Vi märker nu en tydlig ökning av rörliga och digital medier som förstärker fysiska möten och förlänger dem in i den digitala världen, säger Niclas Corn, cd på STARK.

Byrån har dock haft det lite kämpigt under 2012. Nettoomsättningen har visserligen ökat från 45,6 miljoner kronor till 52 miljoner kronor, men resultat efter finansiella kostnader, finansnetto, minskade från drygt 1,4 miljoner kronor till strax under 200 000 kronor.

Det vill säga en minskning med 1,2 miljoner kronor.

STARK stärker nu upp sitt digitala erbjudande med Ola Janson från Kollaboratoriet. Han besitter spetskompetens inom webbutveckling och gamification.

STARK har också gjort filmer för SKF, Chalmers, Volvo Trucks och Teknikföretagen under våren, vilka belönats i olika internationella tävlingar.

Byrån knyter också till sig produktionsledaren Marie Liljenor.

Hon har bland annat arbetat med långfilmer som Kon Tiki och Känn ingen sorg:

– Vi på STARK hämtar alltid mycket inspiration från teatern och filmens värld i dramaturgin. I grunden handlar det om konsten att berätta en historia så att den fängslar publiken, vare sig det handlar om en film eller ett event, säger Magnus Boldyn, vd på STARK.

STARK plockar också in projektkoordinator Lina Lundkvist på sin eventavdelning.

Hon har bred erfarenhet av projektledning inom såväl det civila som militären i såväl Sverige som utomlands, vilket STARK hoppas ska gagna byråns internationella kunder.

STARK jobbar med event åt alltifrån SKF och Ericsson till Volvo.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Stark

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.