Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Intellecta kör igång spelbolag

Publicerad: 25 September 2014, 07:41

Markus Koos.

Foto: River.

Kommunikationskoncernen Intellecta startar ISBIT Games för att möta en växande efterfrågan på spel. Bolaget ägs till 75 procent av Intellectas dotterbolag River och den resterande delen ägs av Markus Koos, som är partner och senior producent på River.


Ämnen i artikeln:

Robert AnderssonYann BlandyRiverIntellecta

Intellectas dotterbolag River har lång erfarenhet av webbspel, companion apps och UI/UX för större spelartitlar. River har också jobbat med portning av spel exempelvis Wolfenstein 3D.

Intellecta drar nu igång ISBIT Games, som är en avknoppning till just River.

- Vi ser en starkt växande trend att spel blir ett alltmer dominerande inslag i marknadskommunikationen. Spelindustrin är nu större än Hollywood, säger Yann Blandy, vd och koncernchef på Intellecta i en kommentar.

ISBIT GAMES ska till en början ha ett tiotal medarbetare och leds av Rivers vd Robert Andersson och Markus Koos, som är senior producent, partner och ansvarig för utvecklingen av ISBIT Games.

ISBIT Games ägs till 75 procent av just River och till 25 procent av Markus Koos via hans eget bolag.

- Spel har varit en del av Rivers DNA sedan mer än ett decennium. Att mitt team nu får möjlighet att fokusera på det vi brinner för mest kommer förstås att gynna våra kunder som får ett dynamisk nytt kommunikationsverktyg, säger Markus Koos i en kommentar.

Intellecta-koncernen består av bolag som alltifrån Bysted och Hilanders till danska Propeople och numera även ISBIT Games via River.

- Tillsammans kan vi nu ta betydligt större grepp inom digitala media och games for marketing, säger Robert Andersson i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.