Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Interaktivitet belönas i GT Guld

Publicerad: 3 december 2012, 10:37

Frida Boisen

För fjärde året belönar GT kreativitet i Västsverige. Reklambyråtävlingen GT Guld har i år temat "interaktivitet" och vinnaren i maj får tre helsidor i Expressens riksupplaga.


Ämnen i artikeln:

Frida Boisen

I maj avgöra Västsveriges största reklambyråtävling GT Guld. Det är fjärde året i följd som tidningen arrangerar tävlingen. I år belönas den reklambyrå som lyckas lyfta fram interaktivitet i print.

– Vi gillar att sporra reklambyråer och brinner för att uppmuntra kreativitet. Det är viktigt för oss att driva en stor västsvensk reklamtävling där nya format för annonsen kommer fram, säger  GT:s chefredaktör Frida Boisen till Resumé och fortsätter:

– Våra läsare är väldigt engagerade i den reklam som publiceras i tidningen. De tycker till om det redaktionella, men våra läsare har mycket att säga om våra annonser.

GT:s försäljningschef Claes Johansson tror att det kommer att bli ett 30-tal bidrag som ställs mot varandra i GT Guld. För att locka så många reklambyråer som möjligt att tävla kommer tävlingskampanjen att synas i GT och på en kampanjsida under den närmaste tiden.

– Det är alltid viktigt för oss att närma sig de kreativa byråerna och skapa en kontakt med den delen av Västsveriges näring, säger Claes Johansson.  
Tävlingskampanjen har gjorts av 2012 års GT Guld-vinnare, Kommunikationsbyrån Milk från Göteborg, som belönades rikligt i den förra tävlingen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Frida Boisen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.