Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Internationell spridning för reklamterapi

Publicerad: 28 November 2012, 11:21

Ljustavlorna som ANR BBDO placerade i Umeås busskurer

Inför veckan bytte ANR BBDO i ut lysrören i 30 av Umeås busskurer mot rör som används inom ljusterapi. Kampanjen för Umeå Energi har fått ljus på sig från såväl svenska som internationella medier.


Ämnen i artikeln:

Umeå EnergiANR BBDO

Vintern är en tuff tid för Norrland. I norra Sverige orkar solen bara upp cirka 3 timmar under december månad.

För att lysa upp den mörka tiden bestämde sig ANR BBDO och Umeå Energi för att bjuda umeåborna på lite uppiggande energi när det som bäst behövs.

För Umeå Energi blev det ett tillfälle att uppmärksamma allmänheten på att all deras el kommer från förnybara källor som sol, vind och vatten.

Under natten till måndagen bytte vi ut lysrören i ett trettiotal av Umeås busskurer. Med ljusterapirör som sjukvården, kan de numera liknas vid ”hälsokurer”.

Blixtsnabbt fick kampanjen världspressens uppmärksamhet. CNBC, BBC, France 24, Scientific American, News.com.au, TV4, Di, SR och SVT är några av de medier som har gjort artiklar och reportage om elbolaget i norra Sverige som bjuder på ljusterapi i busskurer.

– Vi anade att ljusterapi skulle gå hem i Umeå, men att det skulle uppskattas också på Hawaii var en överraskning” säger Marcus Göransson, art director på ANR BBDO.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Umeå EnergiANR BBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.