Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Internet genom dominos i Telia Carriers senaste kampanj

Publicerad: 31 Maj 2017, 07:55

Foto: Faksimil

Telia Carrier illustrerar internets infrastruktur genom dominos i ny kampanj från Hilanders.


Ämnen i artikeln:

TeliaHilandersReklamDominos

2011 gick Hilanders segrande ur Telia Carriers pitch. Uppdraget var att öka marginalerna, öka marknadsandelarna med fokus på USA och göra företaget mer relevant samt att skapa en stolthet hos både kunder och medarbetare. Sex år senare har bolaget vänt förlust till vinst och tagit marknadsandelar från konkurrenterna. Telia Carrier är ett av Telias mindre kända varumärken och jobbar med internetinfrastruktur. För att illustrera hur internets infrastruktur fungerar och samtidigt hylla nätet har man i sin senaste kampanj tagit hjälp av domino-proffset Lily Hevesh.

Reklamfilmen bygger på att om en domnibricka går ramlar fel kan hela systemet påverkas, precis som med internet.

Sedan lanseringen av kampanjen har reklamfilmen setts av närmare 1,5 miljoner tittare och reaktionerna är översvallande positiva.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

TeliaHilandersReklamDominos

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.