Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 31 maj 2017, 07:55
Foto: Faksimil
Telia Carrier illustrerar internets infrastruktur genom dominos i ny kampanj från Hilanders.
2011 gick Hilanders segrande ur Telia Carriers pitch. Uppdraget var att öka marginalerna, öka marknadsandelarna med fokus på USA och göra företaget mer relevant samt att skapa en stolthet hos både kunder och medarbetare. Sex år senare har bolaget vänt förlust till vinst och tagit marknadsandelar från konkurrenterna. Telia Carrier är ett av Telias mindre kända varumärken och jobbar med internetinfrastruktur. För att illustrera hur internets infrastruktur fungerar och samtidigt hylla nätet har man i sin senaste kampanj tagit hjälp av domino-proffset Lily Hevesh.
Reklamfilmen bygger på att om en domnibricka går ramlar fel kan hela systemet påverkas, precis som med internet.
Sedan lanseringen av kampanjen har reklamfilmen setts av närmare 1,5 miljoner tittare och reaktionerna är översvallande positiva.