Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Internet och tv vinnare enligt IRM

Publicerad: 20 September 2012, 10:24

Enligt IRM:s senaste prognos fortsätter reklammarknaden att öka under 2012 och 2013. Internetreklamen förväntas omsätta mer än den samlade dagspressreklamen under helåret 2013.


Ämnen i artikeln:

IRM

Totalt förväntas reklammarknaden öka marginellt under 2012 och med 0,9 procent under 2013.

– Det andra kvartalet uppvisade svikande siffror för reklammarknaden. Även allmänekonomin visade sig svagare än vad bedömare trott, trots detta förväntar vi oss en liten tillväxt under resten av året, säger IRM:s analyschef Tobias Hedström i en kommentar.

Internetreklamen och tv-reklam förväntas vara vinnare under både 2012 och 2013 medan de tryckta medierna får se vikande tal. Det är i linje med den utveckling som har skett på reklammarknaden de senaste åren där en förflyttning har skett från tryckta medier till webben.

Den samlade internetreklamen förväntas omsätta mer än den samlade dagspressreklamen under helåret 2013. Under 2013 förväntas reklammarknaden återigen omsätta lika mycket pengar som under all time high året 2008.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.