Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 maj 2010, 09:21
Internetannonseringen är motorn nu när konjunkturen börjar ljusna. Det borde gynna Tradedoubler, men bolaget krymper samtidigt som vinsten rasar.
Ämnen i artikeln:
TradedoublerUrban Gillström, vd på Tradedoubler.
Under första kvartalet i fjol omsatte Tradedoubler 844 miljoner kronor. I år har försäljningen minskat med nästan 150 miljoner kronor till 709 miljoner kronor.
Första kvartalet ifjol gjorde bolaget en vinst på 28 miljoner före skatt. I år har den krympt till 9 miljoner kronor.
Tradedoublers nya vd Urban Gillström ser positivt på framtiden trots den svaga rapporten. Han säger att bolaget har potential nu när marknaden växer och har satt fokus på att öka försäljningen, samtidigt som kostnaderna ska ner, vilket ska förbättra kassaflödet, som idag är negativt.
Tobias Rydergren
Ämnen i artikeln:
Tradedoubler