Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

IPG Media Brands förvärvar Virta

Publicerad: 4 April 2017, 14:13

Den globala kommunikationskoncernen IPG Media Brands förvärvar finska fullservice-byrån Virta.


Ämnen i artikeln:

IPGDigitalbyråer

Målet med förvärvet är att stärka koncernens kompetens inom programmatiska köp och data management, något man hoppas kunna påverka alla Nordiska kunder positivt.

– Kunderna önskar och behöver i allt högre grad mer digitala och datadrivna lösningar, säger Michael Thim, nordisk CEO, Media Brands. Detta är anledningen till att vi nu samlar de bästa finska talangerna inom dessa områden under våra vingar. Vi vill erbjuda våra kunder specialistkompetens inom samtliga områden och unik nytta genom de samlade tjänsterna från Mediabrands och Virta.

Virtas tidigare vd och grundare Mika Häyrinen kommer fortsätta ansvara för Virta och Mediabrands i Finland.

– Vi delar samma kultur och vision för potentialen i den sammanslagna verksamheten, och vi gläder oss över ett nytt och enormt starkt team som även ger oss volym att investera ytterligare i verksamheten, berättar han i ett pressmeddelande.

Enligt IPG Media Brands vd, Henry Tajer, är förvärvet ett led i en större europeisk satsning.

– Under de senaste 18 månaderna har IPG Mediabrands förvärvat fyra företag Mubaloo, Yune, StickyEyes och nu Virta. Individuellt säkerställer samtliga nya verksamheter att våra medarbetare har tillgång till de senaste verktygen och kompetenserna, så att vi kan leverera innovativa och dynamiska lösningar för våra kunder, berättar han.

Virta har 50 anställda och omsatte 61 miljoner euro under 2016.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

IPGDigitalbyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.