Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

IPG minskar förlusten

Publicerad: 22 April 2014, 13:35

Michael Roth.

Foto: IPG.

Interpublic Group, som bland annat äger Lowe Brindfors och McCann, redovisar en förlust på 21 miljoner dollar för det första kvartalet. Detta trots att försäljningen har ökat kraftigt.


IPG omsatte 1,64 miljarder dollar under det första kvartalet i år– att  jämföra med 1,54 miljarder dollar för motsvarande period förra året,  enligt Adweek.

Här har man bland annat skapat tillväxt i regioner som Latinamerika och Asien, enligt IPG:s vd Michael Roth.

Lönekostnaderna steg dock med 5 procent till 1,19 miljarder dollar, vilket påverkade resultatet negativt.

Förlusten  motsvarar 5 cent per aktie, vilket ändå var betydligt bättre än förra  årets första kvartal då hade man en förlust på 59,2 miljoner dollar  eller 14 cent per aktie.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.