Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

IQ:s nya film visar vem som blir påverkad av ditt drickande

Publicerad: 14 November 2017, 12:04

I veckan lanserades en ny kampanj från IQ med namnet "Vem blir påverkad när du dricker?". Kampanjen ska få människor att reflektera över om och hur deras alkoholkonsumtion påverkar andra.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerReklamkampanjForsman & BodenforsIQ

Bakom kampanjen ligger IQ:s byrå Forsman & Bodenfors.

– Fler behöver reflektera över hur deras drickande påverkar personer i sin omgivning. Jag är övertygad om att en ökad självinsikt kring hur den egna alkoholkonsumtionen påverkar andra leder till att många av de negativa effekterna av passivt drickande minskar, säger Anna Kervall, tf vd på IQ i ett pressmeddelande.



Enligt en ny sSfo-undersökning som har IQ beställt bland 1000 personer, 18 år och uppåt, framkommer bland annat:

• Att knappt 8 av 10 (79 procent) uppger att andra människors alkoholkonsumtion påverkat dem negativt.
• 4 av 10 uppger att deras egen alkoholkonsumtion påverkat personer i deras omgivning negativt.

Kampanjen kommer att rulla under de kommande fyra veckorna. Den nya filmen kommer att visas på tv, bio och via olika digitala kanaler.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.