Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

IQ vänder på alkoholreklamen

Publicerad: 9 november 2011, 07:55

IQ vänder på alkoholreklamen för att visa det man kallar alkoholens baksida. Det börjar med något som verkar vara en konventionell alkoholreklam, innan stämningen byts ut ...


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsFlodellfilm

– En klar majoritet av svenska folket tycker att alkoholreklamen ger en förskönande bild. Alkoholdrycker förekommer i vackra, problemfria miljöer men det är bara en sida av myntet, glaset är dubbelbottnat vilket bör diskuteras. Vi presenterar både en ljusare och en mörkare bild av alkoholkonsumtion, säger Magnus Jägerskog, vd för IQ.

Filmen inleds med en reklamfilm för det helt fiktiva alkoholmärket Taman i en gemytlig pubmiljö. Sedan förbyts stämningen.

IQ:s nya film är ett sätt att bemöta de ökade investeringarna i alkoholreklam och börjar visas i morgon. Reklambyrå är Forsman & Bodenfors, produktionsbolag Flodellfilm och regissör Tomas Jonsgården.

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News