Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

IRM får ny ordförande

Publicerad: 2 Maj 2014, 14:06

Daniel Collin.

Foto: Andreas Elgstrand.

Institutet för reklam och mediestatistik har utsett MEC-vd:n Daniel Collin till ny ordförande. Han tar över efter Lars Strandberg, som tidigare var vd för Sveriges Tidskifter och nu lämnar ordförandeposten efter nära ett decennium.


Ämnen i artikeln:

Daniel CollinMECIRM

Daniel Collin har suttit i IRM:s styrelse i fyra år.

– Jag vill tacka Lars Strandberg för hans fantastiska insatser för IRM, säger Daniel Collin i en kommentar.

Han menar att IRM har ett viktigt förtroendeuppdrag att förvalta samtidigt som mätningarna ska följa marknadens förändringar.

–  Jag ser fram emot att vägleda styrelse och VD i arbetet med att bli den  ledande leverantören av reklammätningar i Norden, säger Daniel Collin i  en kommentar.

IRM:s övriga styrelse består av: Niklas Birgetz (VD  Sponsor- och Eventföreningen), Jannice Borekull (vVD, Sveriges  Annonsörer), Kerstin Neld (VD, Sveriges Tidskrifter), Fredrik Rogberg (Analyschef, Aftonbladet), Dennis Stenberg (Analyschef, Eniro), Mikael  Sundlin (Analyschef, TV3) och Charlotte Thür (VD, IAB).

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Daniel CollinMECIRM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.