Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ironiattacken mot Pripps Blå och Coca-Cola

Publicerad: 9 Juni 2010, 08:49

Här är reklamfilmen som gör satir på välkända produktioner från bland annat Pripps Blå och Coca-Cola. Avsändare: kontaktlinsföretaget LensOn.


Ämnen i artikeln:

Gyro

Uppstickaren LensOn vill ta upp kampen med optikkedjorna och Lensway.

LensON:s första reklamfilm, gjord av reklambyrån Gyro, har premiär i kväll.

–  För den som lyssnar uppmärksamt hörs ett litet pys när man river av locket på en linsförpackning. Vi driver med ”pyseffekten” i en seriös version av ”Pripps Blå och Coca Cola:s produktioner” med smäktande sommarkänsla. LensOn är först ut i branschen med att bygga sitt varumärke utifrån känsla vilket vi tror är helt rätt strategi, säger Claës af Burén, projektledare och vd på Gyro.

Gyros team
Projektledare: Claës af Burén
Produktionsledare: Moa Bernhardsson
Creative team: Patrik Dunard, Mats Gardmo och Daniel Holmgren

Produktionsbolagets team
Stiller Studios
Producent/Projektledare, Caroline Forsberg
Regi, Tobias Granström
Producent, Olle Lindgren

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Gyro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.