Reklam
Ironiattacken mot Pripps Blå och Coca-Cola
Publicerad: 9 juni 2010, 08:49
Här är reklamfilmen som gör satir på välkända produktioner från bland annat Pripps Blå och Coca-Cola.
Avsändare: kontaktlinsföretaget LensOn.
Ämnen i artikeln:
GyroMH
Magnus Helander
Uppstickaren LensOn vill ta upp kampen med optikkedjorna och Lensway.
LensON:s första reklamfilm, gjord av reklambyrån Gyro, har premiär i kväll.
– För den som lyssnar uppmärksamt hörs ett litet pys när man river av locket på en linsförpackning. Vi driver med ”pyseffekten” i en seriös version av ”Pripps Blå och Coca Cola:s produktioner” med smäktande sommarkänsla. LensOn är först ut i branschen med att bygga sitt varumärke utifrån känsla vilket vi tror är helt rätt strategi, säger Claës af Burén, projektledare och vd på Gyro.
Gyros team
Projektledare: Claës af Burén
Produktionsledare: Moa Bernhardsson
Creative team: Patrik Dunard, Mats Gardmo och Daniel Holmgren
Produktionsbolagets team
Stiller Studios
Producent/Projektledare, Caroline Forsberg
Regi, Tobias Granström
Producent, Olle Lindgren