Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 december 2010, 14:46
Förra året var Gio Compario med och skapade Englands mest irriterande reklam.
Nu gör operasångaren med den fåniga mustaschen comeback med en kampanj som ska dra in pengar till barncancerorganisation.
Bakom ”artistnamnet” Gio Compario döljer sig den ansedda operasångaren Wynne Evans. Förra året hade han huvudrollen i reklamkampanjen för jämförelsesajten Go Compare. Reklamen utsågs i en opinionsundersökning, gjord av brittiska Marketing Magazine, som den överlägset mest irriterande reklamen 2009.
Det har inte dämpat Wynne Evans entusiasm för reklamen. Nu har han gjort comeback som Gio Compario, spelat in en version av Santa Claus is Coming to Town för att dra in pengar till välgörenhetsorganisationen Teenage Cancer Trust.
Wynne tror att barnen kan få föräldrarna att köpa hans inspelning. Hur irriterande den än är.
– Av erfarenheterna från Go Compare vet vi att de älskade att sjunga med i ”Gocompare”.