Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Iskall kampanj ska sätta Woolpower på kartan

Publicerad: 4 november 2008, 15:59

Det svenska företaget Ullfrotté satsar stort på att sätta varumärket Woolpower Östersund på kartan. Bakom kampanjen står McBride som tagit fram varumärket, förpackningsdesign och kommunikationen .


Östersundsföretaget Ullfrotté går starkt framåt. 2007 omsatte företaget 55 miljoner kronor, vilket är en ökning med 42 procent från året innan. Företaget, som satsar på plagg som tillverkas lokalt i Östersund, växer dock inte bara i Sverige. Företaget jobbar på att växa internationellt och idag motsvarar andelen export cirka 70 procent av den totala omsättningen.

Majoriteten av företagets kläder säljs dock inte till vanliga konsumenter. Det vill Ullfrotté ändra på.
Med hjälp av reklambyrån McBride satsar företaget nu hårt på en kampanj som ska sätta varumärket Woolpower Östersund på kartan. Kampanjen ”Fryser du? Så onödigt!” går i tunnelbana, på dn.se och i outdoor-magasin. Kampanjen berättar historien om Woolpower.

I kampanjen pekar McBride bland annat på att plaggen tillverkas lokalt i Östersund och att det på etiketten i plaggen står namnet på just den sömmerska som sytt och ansvarat för just det plagget. Målet är att lyfta fram kärnvärdena: kvalitet, trovärdighet och omtänksamhet.

Kampanjen ska stärka relationen till sport och outdoor-målgruppen.

Ullfrotté

Marknadschef:   Sara  Wänseth
 Reklambyrå: McBride
 Arbetsgrupp: Lena McBride ad, Åsa Kälvenstam copywriter, Fredrik Ekblad projektledare,   Ingrid Lindström   kundansvarig
 Fotograf: Jörgen Reimer

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.