Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

IUM kan tappa Burger King

Publicerad: 1 Februari 2013, 09:20

Urban Hilding

Foto: Rickard Kilström

Burger King ser över sitt europeiska mediebyråsamarbete. Nu går hamburgerkedjan som jobbar med IUM i Sverige ut i en pan-europeisk pitch värd 40 miljoner brittiska pund, det skriver Campaign.


Ämnen i artikeln:

Burger KingIUM

Hamburgerjätten Burger King är på jakt efter en mediebyrå som kan ta hand om den europeiska marknaden.

Enligt sajten Campaign inkluderar uppdraget Storbritannien, Norge, Spanien, Sverige och Danmark.

I nuläget har IPG kontot i Spanien, Danmark, Storbritannien och i Sverige där IUM är mediebyrå.

Beslutet att gå ut i en bred mediebyråupphandling är en följd av förändringarna i Burger Kings marknadsstrategi och rekryteringen av Natasha Naik som marknadsdirektör för Nord- och Västeuropa.

Resumé har sökt IUM:s vd Urban Hilding.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Burger KingIUM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.