Reklam
iZettle hyllar småföretagare och dissar nejsägare
Publicerad: 15 mars 2017, 15:10
Foto: Kampanjbild
I kampanjen "Do your thing" hyllar iZettle de småföretagare som fått nej för sina banbrytande idéer.
I tre reklamfilmer, producerade av Round & Round, får tittaren möta tre personer med tre historiskt banbrytande idéer som fått nej från kritiker. Genom att uppmärksamma innovatörerna och nejsägarna vill iZettle hylla småföretagares mod och slit.
– Vi vet av egen erfarenhet och genom samtal med småföretagare runt om i Europa att det finns en sak vi alla har gemensamt - vi har fått höra en hel del nej. Vi gjorde den här kampanjen för att visa småföretag att vi tror på dem och att vi finns här för att hjälpa dem motbevisa nejsägarna, säger Johan Bendz, marknadschef på iZettle.
I produktionsteamet på Round & Round finns bland annat Oscarsnominerade fotografen John Mathieson, känd för sitt arbete med filmer som Gladiator och Fantomen på operan.
– Den här kampanjen är en honnör till småföretag och det hästjobb de gör. Vi har använt oss av sanna historier kryddat med humor för att berätta om deras gemensamma utmaning - nejsägarna, säger Andreas Ullenius, kreativ chef på Round & Round.
Kampanjen kommer under våren visas i digitala medier, utomhus och på tv runtom i hela Europa.