Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

iZettle hyllar småföretagare och dissar nejsägare

Publicerad: 15 Mars 2017, 15:10

Foto: Kampanjbild

I kampanjen "Do your thing" hyllar iZettle de småföretagare som fått nej för sina banbrytande idéer.


Ämnen i artikeln:

IZettleRound & RoundReklam

I tre reklamfilmer, producerade av Round & Round, får tittaren möta tre personer med tre historiskt banbrytande idéer som fått nej från kritiker. Genom att uppmärksamma innovatörerna och nejsägarna vill iZettle hylla småföretagares mod och slit.

– Vi vet av egen erfarenhet och genom samtal med småföretagare runt om i Europa att det finns en sak vi alla har gemensamt - vi har fått höra en hel del nej. Vi gjorde den här kampanjen för att visa småföretag att vi tror på dem och att vi finns här för att hjälpa dem motbevisa nejsägarna, säger Johan Bendz, marknadschef på iZettle.

I produktionsteamet på Round & Round finns bland annat Oscarsnominerade fotografen John Mathieson, känd för sitt arbete med filmer som Gladiator och Fantomen på operan.

– Den här kampanjen är en honnör till småföretag och det hästjobb de gör. Vi har använt oss av sanna historier kryddat med humor för att berätta om deras gemensamma utmaning - nejsägarna, säger Andreas Ullenius, kreativ chef på Round & Round.

Kampanjen kommer under våren visas i digitala medier, utomhus och på tv runtom i hela Europa.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

IZettleRound & RoundReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.