Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

iZettle lanserar ny visuell identitet

Publicerad: 17 Maj 2017, 08:51

Foto: Kampanjbild

iZettle vill med nya identiteten visa att man inte bara erbjuder kortbetalningar utan även en rad andra finansiella tjänster.


Ämnen i artikeln:

IZettleVisuelltIdentitetReklamBold

Sedan starten 2011 har iZettles mobila kortbetalningslösningar exploderat. Men företaget har även vuxit genom att erbjuda ett antal nya tjänster. Därför lanserar man nu en ny visuell identitet för att belysa de nya tjänsterna.

– Många tänker fortfarande bara på kortläsaren när de hör vårt namn men idag är vi så mycket mer än det och kan hjälpa småföretagare med allt från kassaregister och säljrapporter, till fakturering och finansiering. Det är viktigt att vårt varumärke återspeglar och driver den utvecklingen, säger Johan Bendz, marknads- och kommunikationschef på iZettle.

I arbetet med den nya visuella identiteten har iZettle arbetat tillsammans med varumärkes- och designbyrån Bold. Bold har bland annat hjälpt iZettle ta fram en ny logotyp och menar att många av de nya grafiska elementen är en representation av företagets användare.

– Syftet med detta projekt var inte att åstadkomma en radikal förändring utan att förtydliga vad företaget står för idag och påskynda resan framåt, säger Gia Stridbeck, kundansvarig på Bold.

Arbetet med att implementera den nya identiteten på iZettles tolv marknader kommer att fortlöpa under året.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.