Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

J-Store skrotas 24 får gå

Publicerad: 29 juni 2009, 12:11

Klädkedjan JC, som ingår i den börsnoterade koncernen RNB, tvingas nu spara ytterligare. Nu läggs ungdomskonceptet J-Store ner och 24 personer har varslats om uppsägning.


I fjol gjorde J-Store en reklamfilm där ett ungt rockband gjorde en cover på Johnossis låt Santa Monica Bay.

JC förklarar nedläggningen med att modet blivit mer ålderslöst. Kedjan har mött en ökad efterfrågan på mindre storlekar i det ordinarie sortimentet samtidigt som J-Stores kläder lockar allt färre.

Nu kommer kläderna helt att fasas ut ur sortimentet. Detta innebär också att 24 anställda på huvudkontoret varslats om uppsägning. Enligt Cecilia Lannebo, IR-ansvarig på RNB jobbar de varslade med design, inköp och marknadsföring av J-Store.

Reklamkonceptet J-Store är utvecklat av Mikaela & Helena reklambyrå.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.