Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Jacka skapad av PET-flaskor ska få unga att panta

Publicerad: 8 Augusti 2018, 07:16

Norrlands Ljus Alkoholfri, Cheap Monday och Way Out West lanserar återvinningsprojektet "Not Wasted", och skapar en jacka gjord på upplockade PET-flaskor.


Ämnen i artikeln:

Way Out WestReklamKampanj

Norrlands Ljus Alkoholfri, Cheap Monday och Way Out West ingår ett samarbete för att öka medvetenheten hos ungdomar om vikten av att panta.

Återvinningsprojektet går bakom det fyndiga namnet "Not Wasted", och under Way Out West har en grupp på cirka 30 personer samlat in PET-flaskor från marken. Av PET-flaskorna skapas sedan en jacka som produceras och designas av Cheap Monday.

– På Cheap Monday har vi haft hållbarhet i fokus i flera säsonger, från och med AW18 är alla våra kollektioner märkta "Sustainable". Vi känner oss stolta över att få ta fram denna unika showpiece som står för våra, och våra samarbetspartners gemensamma förhållningssätt till återvinning och hållbarhet, säger Rocky af Ekenstam Brennicke, Marketing Director på Cheap Monday, i en kommentar.

Lansering sker i början av 2019, projektet resulterar även i en kort dokumentärfilm som har premiär i samband med lanseringen av jackan.

– Way Out West är ISO 20121 certifierad, en hållbarhetscertifiering som gör att vi svarar mot bestämda sociala, ekologiska och ekonomiska krav. Vi arbetar löpande med opinionsbildning och utnyttjar vår plattform för att lyfta upp relevanta frågor. Not Wasted uppmanar till samtal och har stor potential att nå de ungdomar som inte pantar, säger Peter Björklund, Marketing Partnership Manager på på Luger.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

Way Out WestReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.