Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Jackie Kothbauer till Resumé

Publicerad: 10 Januari 2014, 13:06

Jackie Kothbauer bloggar på Resume.se.

Resumé kan stolt presentera Jackie Kothbauer som ny bloggare. Hon är känd expert på personliga varumärken – och var med och startade internet i Sverige 1994. I bloggen "Branding People for Success" bjuder hon in er läsare – arbetet ska resultera i en ny bok.


Jackie Kotbauer – strateg, föreläsare och författare inom personligt varumärkesbyggande – flyttar sin blogg till Resume.se.

Hon smygstartade redan i går då hon skrev om Nina Persson och Charlotte Perrelli i premiärinlägget.

Välkommen till Resume.se! Kan du berätta kort om dig och din karriär?

– Jag var med och startade internet i Sverige 1994. Efter tio år som affärsutvecklare och riskkapitalist utbildade jag mig till journalist. För att bli författare. Min första bok "Mediababe" bygger på Jamie Oliver-principen – ALLA kan bygga ett personligt varumärke med hjälp av media för att boosta karriären. Så här gör du. Min andra bok NÄTSMART handlar om att sluta leta. Bli hittad. I vårt samhälle söker vi lösningen på de flesta problem genom att ta upp mobilen. Utnyttja det! Boken kommer i en helt ny version senare i år.

Varför ska man läsa din blogg?

– För att världen förändras i allt snabbare takt och alla försöker undvika att göra fel. Det personliga varumärket höjer värdet av varje enskild människas talang. Dessutom matchar det hen med rätt projekt, jobb, kund, bransch och publik. Vad som saknas är professionalism. De flesta av oss har en hopplös nätprofil och nollkoll på sitt personliga varumärke. Vänta bara tills jag börja lyfta fram de sämsta bland Sveriges kommunikationsproffs. Just kidding. Alla kan dock bli stjärnor och det är mitt kall i livet. Jag vill att varenda människa i världen skall få ut max av sin förmåga.

Vad kommer du att ha för upplägg?

– Det saknas en bra modell för det personliga varumärket. Den måste passa vårt digitala, spräckliga medielandskap, och den moderna nutidsmänniskans vilsenhet. Min ambition är att bjuda in Resumés läsare till arbetet, som skall resultera i en ny bok med namnet Branding People for Success. Ett annat hett ämne är varumärkesambassadörer. Allt fler företag och organisationer vill odla och anlita medarbetare och kunder. Jag har genomfört flera sådana uppdrag och tänkte dela med mig av erfarenheter, best and bad practice. Till sist kommer jag att analysera hur klassiska kändisar, bloggstjärnor och peak performers blir framgångsrika med hjälp av media.

Läs Jackie Kothbauers blogg här.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.