Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Jackpott för Volt i Radio

Publicerad: 24 Juni 2015, 15:30

Två nomineringar gav två lejon för Volt i Radio. Båda för Hemglass-kampanjen "The Grand Experience".


Ämnen i artikeln:

HemglassVoltCannes LionsCannes Lions 2015

Volt vann sitt första Guldägg i våras med kampanjen för Hemglass där de lät barn spela in en ny version av den klassiska signaturmelodin. Nu prisas de också i Cannes Lions med ett silver- och ett bronslejon för samma kampanj. Dessutom i en kategorin där Sverige inte brukar vinna några priser.

Totalt delar juryn ut 58 priser, och Grand Prix går till Soundcloud för deras experimentella kampanj "The Berlin wall of sound - The most unbearable radio ad", där de har skapat en drygt dju minuter lång ljudupplevelse av hur muren var. Överlag befinner sig kategorin i stor förändring, där de traditionella spotarna får det allt svårare i tävlan mot andra typer av format.  

– Soundcloud kallar kampanjen för "The most unbearable" men jag tycker inte att det stämmer. Jag hörde många vanliga radiokampanjer med voice over som skrek ut budskap. De ville jag aldrig höra igen, sa juryns ordförande Paul Reardon från TBWA i Australien på presskonferensen.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.