Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Jag är sjukt peppad”

Publicerad: 15 Maj 2012, 09:35

Från vänster: Per Jaldeborg, Cecilia Kroon, Gustav Egerstedt, Maria Lindskog-Klasén, Jonas Björlin, Tom Hedström

Foto: Pressbild.

Maria Lindskog-Klasén är en av de två kvinnor som numera ingår i Saatchis & Saatchis ledningsgrupp. Hon har precis haft sitt första ledningsgruppsmöte: – Jag kände att det blev lite mer energi och det är alltid bra med en blandning, säger en överförtjust Maria Lindskog-Klasén.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiJonas BjörlinHans Sydow

Maria Lindskog-Klasén är idag produktionsledare/projektledare på  Saatchi & Saatchi. Hon har jobbat tio år inom reklambranschen, varav  de sista 6,5 åren på Saatchi & Saatchi Stockholm.  

Hon har precis blivit utsedd till ny medlem i ledningsgruppen:
– Jag har inte varit med i någon  ledningsgrupp förut. Det känns verkligen spännande. Så det var hög tid  haha, säger Maria Lindskog-Klasén.

Hon känner ingen bitterhet över  att hon får komma in i efterhand, utan menar, precis som såväl  byråns nye vd Jonas Björlin och  dess förre vd Hans Sydow hävdat, att det  gick lite för fort:
– Man fick ett wake-up-call i och med att det  började pratas om det på sociala medier och media skrev om det, säger  Maria Lindskog-Klasén.

Hon förklarar också att byrån ska ha minst ett ledningsgruppsmöte per månad. Maria  Lindskog-Klasén vill först stämma av med Jonas Björlin om hon kan kommentera  tillsättningen, men han tycker inte att det är något problem med detta.

Ni visar verkligen att ni menar allvar med andra ord?
– Exakt, säger Maria Lindskog-Klasén.

Hon  berättar att hon under sin tid på byrån har jobbat med nye vd:n Jonas  Björlin i så gott som samtliga projekt.  Hon är också i full färd med  att gå över till en mer renodlad projektledarroll.

Maria Lindskog-Klasén tror att hon kan bidra med en rad saker i den nya  ledningsgruppen.  Inte minst när det gäller att hantera personalfrågor  på bästa sätt:
– Personalen är vår produkt och det gäller att ta väl vara på den, säger Maria Lindskog-Klasén.

Hon tycker också att hon har fått mycket positiv respons från de övriga medarbetarna på byrån:
– Det är helt klart ny energi på byrån, säger Maria Lindskog-Klasén.

Jag såg att ni inte har med något mjukisdjur i bilden för den nya ledningsgruppen?
–  Haha, nej, men det där mjukisdjuret är från en kampanj för vår kund  Polarbröd och vi brukar ha med det lite överallt. Ibland sitter det exempelvis i  repan, säger Maria Lindskog-Klasén.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.