Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Jag borde starta Dogges reklambyrå”

Publicerad: 29 April 2014, 08:25

Douglas Léo, känd under artistnamnet Dogge Doggelito.

Foto: Yasmine Winberg.

Douglas Léon, känd som artisten Dogge Doggelito, har genomfört olika reklamuppdrag ändå sedan han var 15 år – han är idag nära 40 år. Nu är han återigen aktuell med "Cykel på köpet" för Elgiganten. – Jag borde starta Dogges Reklambyrå, säger han.


Ämnen i artikeln:

Elgiganten

Dogge Doggelito berättar att allt började med att Latins Kings gjorde  O’boy-reklam när han var blott 15 år. Sedan dess har han gjort  reklamuppdrag för alltifrån ståldörrar och Skagenröra till proteiner och  hemelektronik.

– Jag tycker att det är kul och jag behöver  egentligen inte ge mig in i reklambranschen, utan jag har så mycket  erfarenhet att jag redan är inne i den, säger Dooge Doggelito.

Han är just nu aktuell med ”Cykel på köpet” för Elgiganten.

Reklamen är inne på sin tredje omgång.
– Det är jättekul att en reklam kan hålls sig i nästan ett helt decennium, säger Dogge Doggelito.

Han tycker att han har så mycket reklamerfarenhet att det till och med skulle kunna vara hög tid att starta Dogges Reklambyrå.

– Jag är kung på marknadsföring, säger Dogge Doggelito.

Hans stora idol är och har alltid varit Michael Jackson och det var också via honom som han inspirerades till att göra reklam.

– Han gjorde reklam för Pepsi så varför skulle jag då inte kunna göra reklam, säger Dogge Doggelito.

Han  passar också på att ge en salva till ICA-reklamen och tycker att hans  egen reklam är bättre samtidigt som han i samma veva öppnar för att ställa upp för  ICA.

Dogge Doggelito är en man med många järn i elden.  Förutom olika  reklamuppdrag pluggar han till präst samtidigt som han tar hand om tre  av sina fyra barn helt på egen hand.

– Det är aldrig paus och min  viktigaste roll är att vara pappa. Reklamen har gett mycket upplevelser  och den har också varit bra för karriären, säger Dogge Doggelito.

Han tycker att han banade väg för en humoristisk reklam med människor från en annan bakgrund.

Dogge Doggelito tycker att det är hög tid att han nu får ett erkännande av reklambranschen för sin långa gärning inom yrket.

–  Med tanke på att ”Cykel på köpet” är tillbaka så ser jag det som ett  kvitto på att den är bra. Reklambranschen borde snickra ihop ett pris  för mig med long-time achievement award, säger han.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Elgiganten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.