Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Jag får alltid höra att jag är galen"

Publicerad: 27 november 2008, 19:44

Regissören Mattias Montero är på väg mot ett internationellt genombrott – i galopperande rekordfart. De krackelerande häststatyerna för ATG och filmerna för Volvo och WESC har gett eko i hela reklamvärlden. Nu listas han av tidningen Creativity som "Directors to watch 2008".


Mattias Montero till vänster och en späckhuggare.

Det har bara gått drygt ett år sedan Mattias Montero knöts till produktionsbolaget Social Club.

Nu har Creativity lyft upp Montero som en av de mest lovande regissörerna internationellt genom att utse honom  till en av de hetaste regissörerna just nu. Han uppmärksammas på tidningens ansedda "Directors to watch 2008".

Mattias Montero får alltid höra att han är galen. Undrar varför?

Montero är också intervjuad under den rubriken i senaste numret av Creativity, där man bland annat lyfter fram hans ATG-film som en av de mest eleganta reklamfilmerna på länge.

Till Creativity säger Mattias Montero:
– Jag får alltid höra att jag är galen. I det här jobbet är det min största tillgång.
– Galenskapen ger mig kanske en annan syn på världen. Det har i alla fall gjort mig helt immun mot ordet omöjlig.

Montero har just avslutat en film för Cadbury tillsammans med Tom Kuntz på MJZ och är i slutfasen av produktionen av en ny film för Sony Bravia.

Nästa film för är Rädda Barnen, tillsammans med Lowe Brindfors. Inspelningen påbörjas i december.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.