Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Jag har funderat på att flytta byrån till Riche"

Publicerad: 24 Februari 2011, 10:04

Reklambyrån Wiley & Partners gör pr för den egna byrån. Med förfester på branschens innekrog Riche. – Vi tar allvarligt på vår kultur och stämning på byrån och energin vi tillför Stockholm, säger Zeke Tastas, kreativ chef på Wiley & Partners.


Ämnen i artikeln:

Wiley & PartnersZeke TastasRiche

Zeke Tastas, creative director på Wiley & Partners. Foto: Stefan Borgius.

Annonsen för förfestklubben på Riche.

På lördag är det premiär för Wiley & Partners förfestklubb Studs på Riche i centrala Stockholm.
Ett pr-grepp för att skapa ökad uppmärksamhet för byrån, som bara ligger ett stenkast därifrån – och ha kul.

Kan du berätta om den här satsningen?
– Vi har väldigt många goda vänner som vi tycker om att umgås med,  så vi tänkte att vi samlar dem på förfest, en gång i månaden. Det är inte så ambitiöst – man samlas och har kul ihop och sen går man vidare. Det kändes bara självklart att göra det här, säger Zeke Tastas.

Hur ser ert avtal ut med Riche?

– Vi har egentligen inget avtal. Vi fyller stället mellan 18 och 22 med en massa sköna människor bara, det är inte särskilt svårt.

Är det bara era polare sen förut?
– Nej, alla är välkomna men ingen är specifikt inbjuden. Det är bara att dyka upp och vara glad.

Vad kan en sådan här satsning generera för byrån?
– Vi tar allvarligt på vår kultur och stämning på byrån och energin vi tillför Stockholm. Tatueringsstudion tillsammans med East Street var en sådan sak och de här förfesterna på Riche är en annan sådan sak.

Du hänger på Riche en hel del och bloggar i er ironiska modeblogg? Vad gör du mer?
– Jobbar mycket.

Hur ser en vanlig Zeke Tastas-dag ut?
– Upp sex eller sju. Jobbar skiten av mig och har en massa möten jobbar efter alla möten går till Riche eller någon annastans och träffar kompisar. Och jobbar på kvällarna. Jag får all inspiration av nya människor som jag träffar. Jag är en junkie på nya människor.

Hur ofta är du på Riche?
– Jag äter lunch där rätt så ofta. Blir några gånger i veckan. Men det är ju inte så att jag sitter där varje kväll och krökar.

Är det inte lika bra att flytta kontoret till Riche då?
– Jag har funderat på det, men vår oerhört vuxna vd Robert Brink har satte stopp för det.

Vad är det som är så bra med Riche?
– Det är ett helt unikt ställe. Framförallt personalen där, de är fantstiskt bra och sköna. Det är kvarterskrogskänsla fast jävligt mycket snyggare, och inte så homogent som på andra ställen. Även om det är mycket medie- och reklammänniskor så finns det alla typer där. En investment banker, en författare, en student och en spärrvakt. Det är en härlig blandning – som ett mikrouniversum när man tar sig igenom de olika barerna och så kan gå genom köket till Teatergrillen om man är sugen på doften av pengar.

När ni hade byråfest på kontoret stängde polisen festen. Fler polisutryckningar att vänta?
– Nä, för fan det här är en förfest som börjar sex. Du får ringa och fråga om efterfesten istället.

Hur går det för byrån?
– Det går bra, det rullar på som fan. Några nya uppdrag är på väg in som jag inte kan berätta om än.

Största kunderna just nu?
– Unilever med GB Glace och United Biscuits med McVitie’s Digestive.

Wiley & Partners drivs av vd:n Robert Brink, Leo Dahlin och Zeke Tastas.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.