Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Jag hittade ingen roll"

Publicerad: 1 juli 2009, 09:52

Marknadschefen skulle bli en medlemsvärvare. Därför tackade Bon-Hee Nilsson nej till erbjudandet från Björn Rietz.


Bon-Hee Nilsson tackar för sig.

Bon-Hee Nilsson hann inte arbeta en dag som marknadschef under nya namnet Sveriges Kommunikationsbyråer.
Hon blev därmed Reklamförbundets sista marknadschef, även om hon har sin sista formella anställningsdag den 31 augusti.
Sedan vet hon inte vad som väntar.
– Jag har faktiskt ingen aning, men jag ska självklart göra en överlämning och bland annat skicka ut ett mail med ett tack riktat till både medlemmar och alla goda samarbetspartners som jag jobbat med.

Är bara organisationsförändringen som ligger bakom ditt beslut, eller har det varit en intern schism?
–Jag hittar helt enkelt ingen roll som jag skulle vilja ha i den nya organisationen.

Vilka arbetsuppgifter blev du erbjuden?
–Att ta hand om medlemsrekryteringen.

Varför ska en organisation som företräder reklambyråer inte ha en marknadschef, just reklambyråer borde ju förstå behovet av en marknadschef?
– Den frågan måste du ställa till Björn.

Vad skulle du vilja jobba med nu?
–Jag skulle gärna jobba på köparsidan igen. Men jag är öppen för det mesta, från marknadschef till produktutveckling. Mycket handlar om vilket företag som står bakom. Jag kan tänka mig att bryta bransch helt.

Vad tar du med dig från åren på förbundet?
–Människorna såklart, framför allt mina kollegor.

Vad tror du annars om branschens framtid?
– Jag tror starkt på den. Med tanke på de aktuella framgångarna i Cannes och Crispins köp av Daddy ser framtiden väldigt ljus för svensk kommunikation

Peter Willebrand

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.