Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Jag kommer att fungera som en partner"

Publicerad: 28 april 2010, 08:10

Reklamtävlingen 100-wattaren storsatsar inför årets 20-årsjubileum. Per Rosvall har nyligen rekryterats som ny bas för tävlingen. Nu tar han hjälp av reklambyrån Storåkers McCann för att stärka tävlingen.


Ämnen i artikeln:

Storåkers McCann100-wattaren

Pia Grahn Brikell, vd på Storåkers McCann. Foto: Hanna Teleman

Storåkers McCanns vd Pia Grahn Brikell har en stor erfarenhet av reklamtävlingar. Som vd på Reklamförbundet ansvarade hon för Guldägget och lyckades även locka Eurobest till Stockholm.
– Vi har en arbetsgrupp som ska jobba med kommunikationen för tävlingen. Jag kommer att fungera som en partner till Per Rosvall i arbetet med att lyfta tävlingen, säger hon.

I uppdraget ligger dels att marknadsföra tävlingen mot byråer och marknadschefer för att få in fler bidra och dels att locka fler besökare till prisutdelningen.

I slutet av maj öppnar tävlingen för anmälningar.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.