Reklam
"Jag kommer att fungera som en partner"
Publicerad: 28 april 2010, 08:10
Reklamtävlingen 100-wattaren storsatsar inför årets 20-årsjubileum.
Per Rosvall har nyligen rekryterats som ny bas för tävlingen. Nu tar han hjälp av reklambyrån Storåkers McCann för att stärka tävlingen.
TR
Tobias Rydergren
Pia Grahn Brikell, vd på Storåkers McCann. Foto: Hanna Teleman
Storåkers McCanns vd Pia Grahn Brikell har en stor erfarenhet av reklamtävlingar. Som vd på Reklamförbundet ansvarade hon för Guldägget och lyckades även locka Eurobest till Stockholm.
– Vi har en arbetsgrupp som ska jobba med kommunikationen för tävlingen. Jag kommer att fungera som en partner till Per Rosvall i arbetet med att lyfta tävlingen, säger hon.
I uppdraget ligger dels att marknadsföra tävlingen mot byråer och marknadschefer för att få in fler bidra och dels att locka fler besökare till prisutdelningen.
I slutet av maj öppnar tävlingen för anmälningar.