Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Jag lämnar ett solitt skepp”

Publicerad: 7 Februari 2014, 14:06

Jung von Matts grundare och vd för den svenska verksamheten, Jan Casserlöv, lämnar byrån för att bli kommunikationschef på Toyota Sweden. – Man har olika faser i livet och jag brinner starkt för att komma till marknadssidan och få möjligheten att bredda mig, säger Jan Casserlöv.


Ämnen i artikeln:

Jan CasserlövJung von MattToyota

Han tycker att det känns som att lämna en liten baby, men han har varit djupt involverad i ett hitta en ersättare till honom.

–  Vi har klart med en ersättare. Det blir offentligt i nästa vecka, men  så mycket kan jag säga redan nu som att det är en extern person, säger Jan Casserlöv.

Ni tappade BMW till Lowe Brindfors har det påverkat ditt beslut att över till ett annat bilmärke?
– Nej, inte på något sätt. Det är ett rent personligt beslut som har legat och grott ett tag, säger Jan Casserlöv.

Han sticker dock inte under stol med att han gillar att jobba med just bilar.

Han  känner sig ändå stolt över vad han lämnar efter sig – så sent som idag  blev det känt att byrån jobbar med Gallerix och inom kort ska man  berätta om en ny nordisk kund.

– Det känns jättebra och som om jag lämnar efter mig ett solitt skepp, säger Jan Casserlöv.

Han uppger också att Jung von Matt har gått med vinst under merparten av de drygt sju år som byrån har funnits i Sverige.

– Ekonomin är solid, säger Jan Casserlöv.

Han äger själv 16 procent i Jung von Matt Sverige, men väljer i och med avhoppet att avveckla sitt ägande i byrån.

Han vill dock inte uppge hur mycket han får betalt för det eller vad han får för lön hos Toyota.

Jung von Matt har idag 14 medarbetare.

Vad har du fått för redaktioner från personalen?
– Många blev ledsna, men också överraskade. Jag fick fina efterreaktioner och det värmer gott, säger Jan Casserlöv.

Vad kör du idag?
– En gammal BMW, men jag ska snart byta till en ny Toyota Prio, säger Jan Casserlöv.

Han fyller snart 50 år.

Det är ingen 50-årskris?
– Toyota firar 50-årsjubileum i år och det gör jag med. Så det får man väl se som ett gott tecken, säger Jan Casserlöv.

Vad tycker du att man behöver göra för att bli ännu bättre på Toyota?
–  Jag har ju inte ens börjat ännu. Det är klart att jag har mina  funderingar, men man måste ju få en viss inkörningsperiod, haha, säger  Jan Casserlöv.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.