Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Jag ska sälja som fan”

Publicerad: 20 september 2012, 21:39

Gabriella von Seth.

Efter sex år på produktionsbolaget Social Club som koordinator och inhouse-projektchef har Gabriella von Seth befordrats till försäljnings- och marknadschef. Hon är taggad till tänderna och går ut hårt. – Intäkterna ska öka genom att jag säljer som fan, säger hon.


Ämnen i artikeln:

Social Club

– Jag är oerhört glad att Gabriella lät sig övertalas att bli ansvarig för försäljning. Svårt att tänka mig någon bättre lämpad för jobbet. Hon kan både bolaget och våra regissörer efter sina år här, säger vd:n Henrik Lagercrantz.

Gabriell von Seth är mycket laddad för uppgiften.

– Efter sex år på Social Club har jag haft privilegiet att lära känna och jobba med våra duktiga regissörer. Jag är väldigt motiverad till mitt nya jobb och att representera dem, säger hon.

Hur ska du öka intäkterna?
– Intäkterna ska öka genom att jag säljer som fan och sen sparkar på regissörerna och producenterna att göra bättre pitcher, säger hon med glimten i ögat.

Social Club har också anställt Michaela Grip, tidigare restaurangchef som Office Manager.

Produktionsbolaget representerar regissörerna Axel Laubscher, Jesper Ericstam, Robert  Nylund, Jesper Ohlsson, Lukas Hammar, Giulio Musi, Philippe Tempelman,  Kian Zubicky och duon Ola & Johannes.

Social Club omsatte i fjol 50 miljoner kronor och gjorde ett resultat efter finansnetto på 2,7 miljoner kronor.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Social Club

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.