Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Jag tittar aldrig på reklamfilm"

Publicerad: 10 Mars 2011, 07:45

Imorgon är det årets andra Resumébar. Temat är utomhusreklam och under kvällen kommer alla att kunna rösta på ett av sju bidrag. Inför baren kommer Resume.se att prata med personerna bakom kampanjerna. Margaretha Ekstrand-Almér, grafisk formgivare och originalare på reklambyrån Lowe Brindfors, berättar idag om hur hon hittar ny inspiration i jobbet – trots 41 år i branschen.


Ämnen i artikeln:

Resumébar ute

Margaretha Ekstrand–Almér.

Hur inspireras du i ditt jobb?
– Att man har en  stimulerande arbetsmiljö och människor runtomkring sig som man trivs  med. Jag sysslar mycket med konst, fotografier och dans och inspireras  mycket av det. Jag dansar själv och har alltid gjort det. Däremot så  tittar jag aldrig på reklamfilm som går på tv:n, det brukar jag försöka  undvika,  säger Margaretha Ekstrand-Almér till Resume.se.  

Vad inspireras du av i livet?
– De dagar när solen skiner, fåglarna kvittrar, man har högt i tak och många vänner. Sen så har jag jobbat i den här branschen i 41 år och det i sig är inspirerande tycker jag.

Var fick ni idén till kampanjen ifrån?
– Temat var givet från början. Hela upplägget i Romeo och Julia går ju ut på att de aldrig får varandra, och sen dör de. Så vi försökte spinna vidare på hur vi skulle kunna gestalta detta och i början hade vi en tanke om att de skulle kyssa varandra på något sätt men sen kom vi ganska snabbt in på händer, och händer som sträcker sig efter varandra.

Arbetsgruppen:

AD: Tove Langstedt
Copy: Johan Holmström, Olle Langseth
Projektledare: Jonas Nilsson
Produktionsled: Karoline Brodin
Grafisk formgivare: Margaretha Ekstrand-Almér
Fotograf: Philip Karlberg
Art Buyer: Jenny Gedda
Retusch/Repro: Reptil City

Uppdragsgivare - Lisa Boström, Eric Sjöström

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Resumébar ute

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.