Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Jag tror på enkelhet"

Publicerad: 13 april 2011, 12:05

Finalisterna i JCDecaux utomhustävling UTE presenterades i dag. Det innebär också startskottet för företagets samarbete med mobilapplikationen Mopper. – Vi är väldigt glada över samarbetet med Mopper, säger Magnus Heljeberg, vd JCDecaux, till Resume.se


Ämnen i artikeln:

Magnus Heljeberg

Magnus Heljeberg Foto: Lisa Åberg

Med mobilapplikationen Mopper kommer kunder att kunna ta del av erbjudanden i utomhusreklam med hjälp av sina mobiltelefoner.
– Det är fantastiskt. Nu har tekniken mognat. Det har blivit enkelt och man kan på ett lätt sätt koppla ihop det till internet.  Man kan koppla ihop digital teknik med den massmediala kraften hos utomhusreklam, säger Magnus Heljeberg.

För att få det att fungera på ett användarvänligt sätt betonar han vikten av enkelhet.
– Jag tror på enkelhet, det får inte bli för komplext. Blir det för svårt att använda så blir det inte bra. Det ska vara lätt att använda när man till exempel står där vid busshållplatsen. Den här lösningen är enkel.

Han fortsätter:
– Vi är väldigt glada över samarbetet med Mopper. Tjänsten kommer att vara en del av erbjudandet till våra kunder framöver. UTE 2011 är startskottet.

Den nya tekniken innebär nya utmaningar men också nya möjligheter för byråerna som jobbar med utomhusreklam.
– Vi har fått ett stort positivt gensvar hos byråerna. Det är viktigt för oss att ligga i framkant och nu vill vi få med oss byråerna.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Magnus Heljeberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.