Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Jakten skiljer Tradera från andra marknadsplatser"

Publicerad: 1 December 2015, 15:08

Nya reklamkonceptet "Happy hunting" ska visa hur spännande det är med auktioner.


Kampanjen är den enskilt största reklamsatsningen från Tradera och kommer gå i dagstidningsannonser, stortavlor och reklamfilm på både tv och bio. Fokus för innehållet är det som skiljer Tradera från andra marknadsplatser på nätet.

– Konceptet tar avstamp i det som skiljer Tradera från sina konkurrenter, jakten. I vår värld shoppar du med spänning oavsett om det är ett billigt fynd eller ett unikt märkesplagg, säger Marcus Almen, brand manager på Tradera.

Detta är första kampanjen som Masscreation gör för Tradera sedan byrån vann pitchen i somras.

Arbetsgrupp

Tradera:
Björn Gent
Marcus Almén
Robin Ahrnéll
Cecilia Linder

Reklambyrå: Masscreation
Regissör: Hanna Elin
Producent: Mats Wolgers och Fiffi Kjell

Mika Wallgren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.